A2

På förmiddagen idag körde jag A2-intervaller. Jätteskönt! Just när man kör har man ganska behaglig fart, inte så man blir stum eller trött, men sen kör man ganska länge så man är rätt trött ändå när man står och skjuter för sista gången! Jag körde 5x12minuter på en halvtuff bana. Inte så där jobbiga backar som man vill ha när man kör tuffa intervaller, men sen är ju världscupbanorna typ det enda man kan köra på, så det blir ju inte lätta banor... Hade väldigt bra känsla i kroppen genom hela passet, det var en jobbig backe på de sista två intervallerna som jag drog på mig lite mjölksyra, men annars så svarade kroppen jättebra! Höll A2-puls hela tiden och det kändes verkligen som ett behagligt tempo. Så det var jätteskönt! 
 
Skyttet gick väldigt bra, fram till sista stå. Då var jag trött i huvudet alltså... Sköt två gånger per intervall, LLSS och på första åtta serierna blev det 1001 och 1010. Avslutade sen med LS, 02. En bom mindre och det hade varit VG, så lite besviken är jag. Men samtidigt så är det väldigt bra skytte! Det blåste inte så mycket idag (bara som vanligt i Östersund) så det var skönt.
 
På eftermiddagen har jag planerat att köra ett lugnt klassiskt pass. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0