Blåsigt race

Idag var det träningsrace med universitetet och gymnasiet. Det blev en blåsig historia. 
 
Upplägget var som en "individuell masstart". Ganska kort bana, bara 5x1,5km. Det som gjorde att det blev en "masstart" var att i starten var det klassiska spår så racet började med 100m stakning. Sen sköt vi LLSS. Men det var 30 sek startmellanrum som vanligt, så ingen masstart, men samma upplägg som en masstart. 
 
Det var en kort bana men väldigt tuff! Börjar med en lång stigning som blir riktigt brant på slutet, sen en trixig kurva nedför och sen Arctura-backen och sista knixen innan man är tillbaka på stadion. Så man blev trött! 
 
Men jag tyckte åkningen var riktigt bra! Det är nog det bästa jag åkt i år! Jag blir trött, jag blir stum, men jag är verkligen på väg åt rätt håll! 
 
Idag var det skyttet som gick åt skogen istället. Som jag nämnde så var det ganska blåsigt, och det blev bara värre under loppets gång! Började jättebra med 0 i första ligg. Sen började det blåsa mer, jag tyckte det blåste åt samma håll som under inskjutningen men försökte vara lite mer noggrann istället för att skruva åt nåt håll... Men det blev tyvärr något dåligt skott och 2 straffrundor. 
 
Sen blev det svårt på riktigt. Stående skytte är svårt som det är, lägg till blåst som tar tag i bössan och kroppen och gör det ännu svårare! Jag har inställningen att vänta in vindarna och jobba in skotten, om det är en bra eller dålig taktik låter jag vara osagt, idag var det nog fel taktik... Det började bra med två träff på två skott men efter en kant ut på tredje så började jag skaka i hela kroppen av anspänningen. Så det blev ingen mer träff i det skyttet och tre rundor. Jag har ingen aning om hur länge jag stod, men minst en minut. Sista skyttet var ännu värre, stod så länge att fallmålen "föll tillbaka", alltså trodde tavlan att jag var klar så den nollställde tavlan. Då hade jag ett skott kvar. Blev runt 1,30 i skjuttid då om jag får gissa men denna gång tre träff, ganska bra för dagen. 0232 blev raden, alldeles för många bom, men säkert bland de bästa idag... För det var så otroligt svårt! 
 
Jag har inte sett någon resultatlista men det var nog ingen trevlig läsning. Det hade dock varit väldigt intressant att se en kapacitetsanalys för jag tror att jag kan ha åkt riktigt bra idag! Får hoppas att formen håller i sig till imorgon, då kan jag få svart på vitt att jag faktiskt är på väg mot något bra! 
 
Imorgon ställer jag mig på startlinjen och ska köra längd (igen). Sprint skate står på programmet, ska bli jättekul!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0