Fyra timmar

Idag drog jag till Älvdalen på förmiddagen för att köra ett komb-pass. Där hade det fallit en cm snö under natten och det var dessutom otroligt fin konstsnöslinga! Så det var ett bra val att köra där. Tyvärr gjorde jag en jättemiss då jag glömde mina mackor hemma, hade tänkt äta en före passet (är ändå 45min resväg dit och brukar inte hålla mig särskilt länge på frukosten) och en efter passet. 
 
Så jäklar vad trött jag blev!!! Redan efter 1,15 började energin tryta. När jag hade kombat klart efter 1,45 var det en ren plåga att kämpa sig över två timmar. Planen sa  2,15 men det fanns ingen chans i världen att jag hade orkat det. På slutet visste jag knappt vilken kommun jag befann mig i. Helt underbart att jag åtminstone hade en energikaka i vätskebältet - för speciella tillfällen. Den smakade underbart när jag rullade hemåt.
 
Supernöjd med skyttet i alla fall! Sista serierna fick jag verkligen kämpa mot tröttheten, det tog tid men prickarna ramlade ner!! Sköt LLSS 1001 0102 0000. Sååå skönt att avsluta med fyra nollor! 
 
På eftermiddagen snurrade jag på konstsnön i Hemus. De hade skottat igen de ställen där snön smält, så idag var det faktiskt väldigt fint! Förutom att det regnade hela passet då... Men konstsnöslingan var bra! Blev nästan två timmar på eftermiddagen också, så totalt fyra timmar idag. 
 
Pannbenet får bra träning när man snurrar på konstsnöslingor alltså... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0