Grönklitt

Idag har jag kört ett långpass klassiskt i Grönklitt. Där har de mycket snö och långa spår! Jag körde exakt tre mil idag och åkte bara 1 km på samma ställe, det var sista kilometern på konstsnöslingan, som jag åkte 1,5 varv. Sååå härligt med ett sånt långpass! Och inte behöva snurra sig yr i timme efter timme på samma ställen. Dessutom är det ju lite skillnad på ett långt spår och världscupbanorna, blev mestadels stakning idag, och det gillar jag! Föret var inte det bästa, de hade inte pistat vägspåret idag, så det var lite isigt. Men då går det ju lättare å andra sidan..! Klockan stannade på 2,15 efter att jag haft det ganska jobbigt ett tag. Hade siktat på att få lite plustid, närmare 2,30 ville jag egentligen åka. Men när jag blev så trött på slutet så var det skönt att avsluta passet "on time". 
 
Igår kväll fick jag inbjudan om en träningstävling i Dala-Järna i helgen, och det tackade jag ja till! Ska bli härligt att få en tävling trots att Swecupen blev inställd...även om träningstävling inte är tävling "på riktigt"...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0