Sista serien

Idag har jag haft en lite tuffare dag träningsmässigt. På förmiddagen körde jag maxintervaller och skytte. Kändes ganska bra med tanke på sjukdomen, men det var svårt att känna efter då det först och främst var otroligt isigt. Hade behövt stålkanter på skidorna... Svårt med tekniken. Och sen var det så dåligt med snö att det bara gick att åka en runda, som är platt nästan hela vägen. Så inga tuffa backar där man drar på sig så mycket mjölksyra... Lungorna och hjärtat fick jobba i alla fall!! Och jag fick skjuta med bra puls, det är bra. Skyttet gick bra, lite ofokuserat på uppvärmningsserierna, sköt 1111 och bommarna var två sistaskott och två fjärde-skott. Sen höll jag bättre fokus och sköt 0110 på intervallerna. Så det var bättre! 
 
Det är knepigt det där, när man skjuter 0 i sista så tycker man det var ett riktigt bra pass, egentligen oavsett hur passet har gått, medan om man avslutar med en 2:a så tycker man att passet gick värdelöst, även fast det var bra ända till sista serien...
 
På eftermiddagen körde jag styrka, explosiv MAQ. MAQ är alltid så jäkla jobbig styrketräning!! Nu är mitt explosiva pass liiite lättare än mitt vanliga program, men jäklar va stum jag var i låren när jag sprang från gymmet!! Inte skönt... Blev en lättare joggingtur efteråt, så fick ur en del syra i alla fall...
 
Idag blev det även bestämt att helgens tävlingar flyttas pga snöbrist. 4-5 januari är nya datumet... Så då är det bara att gå in i träningsperiod igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0