Träningsrace

Blev en tidig morgon och avfärd till Dala-Järna där det bjöds på träningsrace. Ett riktigt kul initiativ och vi var tre damer, fyra herrar och två ungdomar som stod på startlinjen. Vädret var ju inte det bästa, några plusgrader och regn. Men spåren var riktigt fina! De hade 1km konstsnö där så det blev många varv... Masstart stod på programmet, vi brukar köra 5x2,5km men idag blev det 3+3+2+2+2. Alltså tolv varv på 1km-slingan. Det var inte helt lätt att hålla koll på om man skulle varva eller skjuta, i alla fall inte när man började bli lite trött. Men jag åkte rätt! 

Racet var absolut ingen höjdare för min del. Det började bra, hade ett skott i ligg som jag råkade avfyra när jag egentligen skulle ta tryckpunkten som blev bom, men resten satt! Så det var jätteskönt! Jag var lite passiv till första skottet, men annars kändes det jättebra att skjuta. Dock sköt jag lite på chans i andra serien, jag ville lite för mycket, så jag hade nog tre kant in, haha. Men det jämnade tyvärr ut sig när det var dags för ståskytte. Jag fick kämpa i åkningen, det var riktigt jobbigt även fast det var en ganska lätt bana... Jag vet inte om det kan ha berott på det men ståskyttet var katastrof! Jag tyckte det kändes bra, speciellt i andra serien, då jag i och för sig bommade två sista skotten, då var det nog mycket trötthet. Raden 1032 är rätt värdelös. Jag är väldigt besviken på mitt ståskytte. 

Det är så knepigt att det gick så dåligt idag också, för det har känts jättebra på träning jättelänge! Så jag vet inte riktigt vad som hände idag. Förhoppningsvis var det en engångsföreteelse. 

Åkningen var jobbig som sagt. Mycket mjölksyra trots en lätt bana. Tar med mig att jag hade bra teknik trots dåligt underlag och att jag orkade igenom hela loppet. 

Lite mer träning på det här så ska det nog ordna upp sig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0