Snö i Östersund

Idag gjorde jag skid-premiär på konstsnön i Östersund! Imorse var det ca 2km preparerade spår och snö utlagd på hela världscupspåret (4km). Ryktena säger att hela spåret ska vara preparerat i helgen. Tyckte det var väldigt fint faktiskt, lite skit på en del ställen och ganska sockrigt, men jag är bara lycklig över att det går att åka skidor! 
 
Dagens träning var A1 skate med impulser och skytte. Tyckte det kändes väldigt bra faktiskt! Kanske hade önskat lite mer speed i impulserna, men jag hade bra teknik i alla fall!.. Började och slutade med väldigt bra skytte, sköt 16 serier med fokus på rätt tankar. En bom på första 4 serierna, sen 4+4 bom på de åtta i mitten och 2 bom på sista fyra. Helt okej skytte, jag vet att jag kan bättre men det känns riktigt stabilt! 
 
Imorgon är det race! Det ser jag fram emot! Då får jag en bra värdemätare inför nästa helgs uttagningstävlingar. Jag får se hur min kropp känns, hur skyttet går och hur jag ligger till jämfört med de andra tjejerna. Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0