Storm och isgata

Jag vaknade inte till någon vacker syn imorse. Stormvindar och nästan all snö hade smält bort... Så jäkla tråkigt!!
 
Men träna lär man göra ändå, trots dåliga förhållanden. Idag stod två A1-pass på programmet! 
 
På förmiddagen körde jag skate komb med impulser i Ramundberget. Förhållandena var sådär, blöt snö som blev vatten på en del ställen... Skönt att det gick att åka banan i skogen fortfarande, men gräset stack ju fram på en del ställen... Som sagt blåste det stormvindar också, så skyttet var svårt. Ett tag så var det till och med svårt att skjuta ligg, för bössan rörde sig så mycket i vinden! Så jag är nöjd med 13 bom på 12 serier idag, det får vara godkänt. Lyckades i alla fall skjuta en nolla i stå! Och det var inte för att det blåste mindre, för det gjorde det aldrig under passet. Man fick vänta länge på att vinden skulle avta så det över huvud taget gick att sikta rätt i stå. 
 
På eftermiddagen hade jag klassiskt/stakning. Så jag valde att inte valla skidorna (ganska skönt). Då hade stormen blivit ännu värre!! Körde rullskidbanan mellan Bruks och Ramund, det var typ isgata hela vägen. Och på vägen dit hade jag motvind så i vissa partier stod jag helt still! Så mycket blåste det! Skönt med medvind på vägen hem!!
 
Med dessa kassa förhållanden är jag väldigt nöjd med nästan 4 timmars träning idag! 
 
Ber till vädergudarna att det dimper ner en decimeter snö i natt och blir ett par minusgrader. 
 
Helt sjukt hur det kan svänga från helt perfekta förhållanden igår till så värdelöst idag... Men tror det fortfarande är hyfsat fint på konstsnöslingan i Bruks... Planerar att köra morgondagens intervaller där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0