Upptakt

Idag har jag kört upptakt inför helgens tävlingar! Känns overkligt att vi redan ska dra igång, samtidigt så längtar jag otroligt mycket! 
 
Körde samma upptakt som jag började köra förra säsongen och som brukar ge väldigt bra resultat: först 2,5km i A2-intensitet och sedan 3x1min tävlingsfart. Åkningen kändes riktigt bra! Jag har alltid haft lätt att känna om jag åker bra eller dåligt, men just idag kände jag mig lite osäker. Jag kände ju att jag åkte fort, men åkte jag tillräckligt fort?? 
 
Skyttet var inte lika bra. Jag skjuter fortfarande 80% och godkänt, men jag tycker inte det räcker! Jag har nog för höga krav. Nu gäller det att jobba med torrskytte och mentalt, för att skyttet ska kunna vara så bra som jag vet att jag kan, när jag ställer mig på mattan på lördag. Jag vet ju att jag kan! Det gäller bara att få med alla moment. Ställning, tankar, fokusering, tajming. Det är en svår sport, och det är det som är tjusningen.
 
Hörs på lördag efter tävlingen! Kan inte beskriva hur mycket jag längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0