Dagens träning

Dagens träning är nu avklarad och det firar jag med att sitta i soffan och mysa i min Onepiece och raggsockor. Det har inte varit minusgrader idag, så lite varmare än tidigare...men på eftermiddagens skyttepass kom det snöblandat regn och blåste kallt. Så det är skönt att komma in i värmen och klä på sig varma mysiga kläder!
 
Det har i alla fall varit en bra dag ur träningsperspektiv. På förmiddagen blev det tre timmar löpning, större delen av passet i sällskap med Anna, Mona, Kim och Niclas. Sista halvtimmen avvek jag och fick springa i mitt eget tempo, som var avsevärt långsammare än det jag sprungit i de första 2,5 timmarna. Då kände jag hur trött jag var i benen, något som jag hade undvikit att känna efter innan. Men det var bra att jag lyckades hänga på de så länge. Men skönt att avsluta lite lugnt. 
 
På eftermiddagen hade vi planerat ett skyttepass. Det var nära att jag stannade inne när jag såg vädret - blåsigt och snöblandat regn. Men jag tänkte dels att jag kan ju inte svika de andra och dels att det är på de passen som jag genomför och som konkurrenterna ligger i soffan som man får lite försprång! Dock brukar jag oftast vara den som ligger i soffan, så det var skönt att vara på andra sidan för omväxlings skull...
 
Det blev trots vädret ett bra pass! Kanske lite för effektivt, men jag lyckades bli genomblöt på den korta stunden jag var ute. Speciellt de gånger jag la mig på mattan och sköt ligg...den var blöt! Jag orkade inte skjuta in utan litade på min nollställning och det gick fint! Första serien glömde jag skruva till nolläget så då hade jag tre bom, sen satte jag fyra raka nollor i ligg så då ansåg jag mig vara inskjuten! När Kim och Niclas anslöt till skjutvallen så sköt vi lite tävlingslika serier, bra träning med man-mot-man! Inte fyra nollor då, men bra ändå! Vi avslutade med 2st 4x5 innan vi snabbt plockade ihop och åkte hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0