Många ändringar

Läste precis ett inlägg i Anna Haag's blogg. Hon skriver alltid så otroligt bra, hon är speciellt duktig på att uttrycka känslor om träning. Älskar att läsa hennes blogg! Det är så ofta man känner igen sig som skidåkare. 
 
I alla fall, det jag läste idag var om "den luriga årstiden", precis mellan rullskidor och skidor. När första snön har lagt sig, den hindrar oss att åka rullskidor men det är inte tillräckligt mycket för att kunna åka skidor. Det är en knepig årstid som ofta gör att man måste kompromissa i träningen. I Torsby hade vi aldrig det problemet, vi använde oss av tunneln! Så det är bara förra hösten och i år som jag har behövt tänka kreativt. Förra året blev det många pass på träningscykeln på Sportsgym. I år har jag inte börjat mina kompromisser än, förutom att det blev ett löppass idag när jag egentligen ville komba.
 
Men till veckan kommer det bli förändring.
 
Förresten så körde jag ju inga intervaller igår. Jag kände mig inte riktigt 100 när jag vaknade så jag tog mig en vilodag. Hade tränat 3 dagar efter sjukdom så det fick räcka. Och idag kändes allt bra igen och det blev 1,30 löpning. Hade 1,30-2,0 på schemat och hade tänkt köra 2 timmar, men efter ca 45 minuter kände jag att det skulle inte funka idag... Så det blev bara 1,30. Tänkte eventuellt att jag skulle köra något på eftermiddagen...men det blir nog bara ett skyttepass.
 
Racet som skulle gått imorgon är flyttat till onsdag, då det ska bli lite varmare så snön/isen på rullskidbanan är förhoppningsvis bortsmält. Det är bra för min egen del också, för på onsdag är det mycket störra chans att jag är redo för ett race!
 
Imorgon blir det istället skidgångsintervaller i Gustavsbergsbacken. Ser fram emot det, ska bli skönt att komma igång med lite intensivare träning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0