100m

Idag var det Fjällsprinten här i Ramundberget och den går numera över 100 meter. 

Jag anser mig vara väldigt explosiv och därför så passar en sån här gren mig bra. 

Förra året körde jag först skidskytte och sedan 100m och då var jag 14 hundradelar från att gå vidare, så det var målet i år. 

Vi startade 12.30 så solen hade hunnit ligga på ganska mycket, vilket gjorde att det var typ 1dm lössnö i banan. 

Jag fick en dålig start, tappade flytet helt, stressade och det tog typ 80m innan jag fick upp farten. Ja, då var det ju försent. I år var det 49 hundradelar som skilde mig från avancemang samt en väldig massa placeringar. 

Jag är väldigt besviken över mitt lopp. Hade en väldigt bra känsla på uppvärmningen så det är synd att det ska strula när man bara har en väldigt kort chans på sig att göra något bra. 

Menmen, jag får komma igen nästa år. 

Och det är ju faktiskt imorgon som det gäller för min del! Supersprint skidskytte står på programmet då och det är jag riktigt taggad för!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0