Biathlon Challenge

Fortfarande adrenalin i kroppen. Halvt eurforisk. Blir alltid så efter tuffa träningspass och tävlingar. Inte lika euforisk som förra året men nästan.
 
Började med en semifinal. Seg i starten, blev trampad på, ramlade. Orkade inte stressa ikapp, var en bit efter in till skytte. Det blåste. Jag skruvade i ligg, tog det lugnt. Fick använda två extraskott. Gick ut som tvåa, än så länge på finalplats. Stående skytte. Blåste som satan. Började skaka i hela kroppen. Svårt att sikta, svårt att ladda extraskott. Fick med mig en runda. Samtidigt blev andra tjej klar, utan runda. Så det blev ett tufft spurtvarv. Jag var väldigt seg i kroppen men kände att det var inte så långt upp och inte särskilt långt kvar. Hann tänka "orkar FAN inte någon B-final", så stum var jag. Var i rygg när vi gick in på stadion. Fick lite hjälp att vinna spurten då hon nästan åkte fel och inte in på målrakan. A-final-platsen var säkrad. Skönt.
 
Jag brukar oftast vara snabbast i starten men idag hade jag ingen chans. Det var bara att rätta sig i ledet. Lite synd att det blev luckor framför mig för tappade en del sekunder bara där. Liggande skytte, ville bara göra som vanligt. Det hade slutat blåsa. Bommade första skottet. Fortsatte göra som vanligt och satte resten. Problem att få i extraskottet, så stora problem att jag drog ut extraskottet och tog ett nytt. Det satt. Gick ut som fyra, en bit efter. Tugnt andravarv. Blev ikappåkt. Knappt så jag orkade hålla ryggen, benen var inte med mig idag. Tänkte på förra året när jag gick in på skjutvallen för sista gången denna vinter. Tänkte att då sköt jag också på bana 5, men då hade jag inte lika långt upp till ettan. 
 
Men jag gjorde samma sak i år, fem rätt ner! Gick ut som trea och höll den placeringen efter ett slitigt spurtvarv. Jag blev trea! Jag är supernöjd! Bara ett extraskott i finalen. 
 
Jag gjorde mitt absolut bästa i finalen och jag är jättenöjd med min tredjeplats! Grattis till Bettan och Mona som var före mig, de gjorde det superbra och jag hade ingenting att säga till om. Förra året var jag i galet bra form. Men det var nästan lika roligt i år! Och då var förra året nog den roligaste dagen i min karriär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0