Fokusering

Nu börjar SM närma sig med stormsteg. Idag körde jag upptakt, A2 2,5km plus A3+ 3x1min. Ungefär exakt som vanligt. Hade väldigt bra känsla i kroppen genom hela passet, brukar dock vara lite seg/stum på A2:n när jag är i form, men det kändes helt ok idag. Positivt eller negativt?? Vi får se... Var otroligt pigg på de korta intervallerna sen, jätteskön känsla! Blev inte stum då heller, hehe. 
 
Dock inte lika bra skytte som skidåkning idag... Jag landade trots allt på 80% men inte nöjd när det är lika många tvåor som nollor. Sköt bättre i stå än i ligg, hade det varit tvärt om hade jag nästan varit orolig, men det är jag inte. Klart att jag vill skjuta bättre än 80% i helgen, men jag kände att det var fokuseringen som var bristande idag och det vet jag kommer bli bättre när det är tävlingsdag! Så länge skjutställning och kontrollen är bra, då har jag chansen att träffa! Har jag ingen kontroll och stabilitet så kan jag inte träffa oavsett hur bra fokus jag har. 
 
Skyttet var väldigt upp och ner.. Började bra i ligg med 10 efter första intervallen. Sämre i stå, 21. Sen vände det och jag sköt 21 i ligg och 00 i stå. Borde egentligen ha slutat där men ville så gärna ha en nolla i ligg... Det fick jag inte utan sköt 12 i ligg och 11 i stå på nedvärmningen. Tar med mig 00 i stå efter sista intervallen, det var jobbiga serier men det var alla träff! Jag är inte orolig för att liggskyttet inte stämde idag, för med ett par undantag så vet jag att när jag kommer till tävling så kommer mitt liggskytte att vara riktigt bra! Det är en trygghet jag haft sedan länge. Det har väl att göra med rutinen jag skaffat mig genom åren. 
 
Fortfarande otroligt taggad, även om jag får lite panik över hur snabbt dagarna går. Om två dygn kommer jag ha kört SM-sprinten. Spänningen är olidlig....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0