Jakt

Jag älskar jaktstart! Älskar att jaga! (Ganska skönt att gå ut först också, men det gjorde jag ju verkligen inte idag.) 2,41 efter startade jag och det var ganska långa avstånd. Åkte ikapp Cajsa 10 sekunder på första varvet men det blev en bom, låg högt, vet ej varför, men bommen var ett slarvskott. Fick jaga Cajsa på andra varvet också, kom ikapp men bommade sista skottet (det är alltid lika onödigt att bomma sista skottet!). Åkningen hade känts väldigt bra de två första varvet men på tredje varvet tog jag slut. Orkade inte jaga. Som tur var så är jag lite bättre att skjuta stå än ligg denna säsong. Hade dock en kant ut i första stå men en nolla i sista skyttet gjorde att jag fick en halv straffrundas försprång mot Cajsa. (Ja, vi hade en inten fajt om sjätteplatsen hela loppet!) Jag var fortfarande ganska sliten i kroppen så när jag tittar bak efter typ halva varvet så ser jag henne nästan i rygg. Då samlade jag ihop de krafter jag hade kvar och drog på en långspurt som avgjorde till min fördel och sjätteplatsen blev min. Åkte alltså upp mig tre placeringar från gårdagens sprint-resultat, vilket får ses som en bra jakt. Som vanligt, tänkte jag säga. 
 
Jag ville lite mer med det här loppet. Jag ville framförallt mer igår. Jag ville absolut inte skjuta fyra bom på en sprint. Men tre bom idag känns inte heller bra. Det är absolut inte dåligt, men jag blir förbannat på mig själv när jag blir nervös i ligg. Okej om man får bendarr i stå... Men jag får fan armdarr i ligg! Inte kul. 
 
Men jag gjorde ändå ett bra lopp och jag är NÖJD! 
 
Imorgon kör jag stafett. Ska bli riktigt kul! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0