Sista rycket

Nu är jag verkligen inne på slutspurten. Idag körde jag träningsårets sista intervallpass. Det blev ett lite annorlunda pass med fokus på helgens tävlingar: 100m sprint på fredag och supersprint skidskytte lördag. Jag gör min egen träningsplanering nu under april och jag hade bestämt att idag skulle jag köra A3+ 5x2minuter plus 3x100m. Kändes väldigt bra, hade riktigt bra tryck hela passet, över alla krön, runt alla kurvor, på platten. Över mållinjen. Mycket bra.
 
Väldigt bra skytte också. Även här var det fokus på helgens tävling, sköt några extraskott samt försökte vara offensiv men ändå träffa. Vilket kommer bli otroligt viktigt på lördag. Kort tävling, så skyttet är viktigt. Man har inte heller råd att tappa sekunder i skjuthastighet. Jag tog inga skyttetider idag men jag kände mig offensiv, vilket också kan ha berott på att jag var väldigt stabil! Är man i bra skjutform kan man skjuta fort också! 
 
Började med fyra nollor på uppvärmningsserierna. Svajade lite på första skjutningarna när jag började köra intervaller. Sköt 1 i ligg och 2 i stå, sedan satte jag 5 raka nollor. Avslutade med en etta i stå. Alltså 29 av 30 träff i ligg, vilket är lite drygt 95% och i stå hade jag 27 av 30 träff vilket är 90%. Mycket nöjd! 
 
Ser verkligen fram emot helgens tävlingar. Det blev en mycket trevlig tillställning ifjol, hoppas förstås på en upprepning!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0