Rullskidskytte-SM

Äntligen var det dags för sommarens höjdpunkt - rullskidskytte-SM!! Har längtat och taggat till det här länge nu! 

Sprint stod på programmet denna regniga lördag. Uppvärmning skedde i regnkläder men när det närmade sig start så blev det faktiskt uppehåll, skönt! 

Väldigt bra känsla under både inskjutning och uppvärmning. Jag var nervös men det brukar vara ett ganska bra tecken, att jag är laddad för en viktig tävling! 

Hade som taktik att gå ut stabilt på första varvet och lyckas med mitt liggskytte. Sedan skulle jag dra på lite hårdare och göra en sån där snabb stabil ståserie som jag alltid brukar göra på träning. Och sen kötta järnet på spurtvarvet. 

Jag höll min plan hyfsat bra, stabilt första varv, tappade fokus en sekund i ligg och fick med mig en straffrunda. På andra varvet började jag känna av ryggen, den krampade och smärtan spred sig ner i rumpan och låret. Jag tryckte på ändå och åkningen kändes riktigt bra! Kändes som jag hade mer att ge! Stående skyttet var det som gick sämst idag. Minns inte så mycket från den serien men jag hade väldigt stora rörelser som gjorde att fler skott träffade utanför än i pricken. Jag var offensiv men det tjänar man inte på när man skjuter tre bom. Köttade på ganska bra på spurtvarvet men det krampade rejält i rygg/rumpa/lår. Inte skönt alls. 

Blev en 7:e plats och jag är trots allt nöjd! Jag åker riktigt bra trots att jag har kramp, så hur bra kan jag åka om jag inte har kramp? Liggskyttet var bra (konstigt det där, oavsett hur dåligt jag skjuter i ligg på träning så fungerar det alltid bra igen när det kommer till tävling...) men ståskyttet kan jag bättre! Som sagt, jag är nöjd med det jag gjorde idag men jag vet att jag kan så mycket bättre! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0