Dålig känsla

Efter en riktigt lat vilodag var det dags att köra på med intervaller igen. Eftersom det blev tufft med skate i helgen så körde jag klassiska intervaller. Det var helt ok på skidstadion i Mora, skjutvallen är inte preparerad men jag ansåg att det var tillräckligt bra för att kunna köra där (hade egentligen tänkt åka till Älvdalen). Konstsnöspåret är riktigt fint, om än inte så långt. Hade extremt låg puls på uppvärmningen men det kändes bra i kroppen. Körde igång intervallerna och pulsen var fortfarande låg men känslan var däremot allt annat än bra. Körde tre halvdana intervaller på 4 minuter innan jag gav upp och insåg att passet inte gav mig något. Skulle kanske egentligen gett upp efter första, men envisheten och känslan av att "jag kan göra bättre" vann. Andra intervallen var bättre, men tredje var dålig igen. 
 
Skyttet var däremot riktigt bra! 0001 och 1100 (LSLS), alltså 95% träff i ligg och 90% träff i stå. Bommen i ligg kändes som en träff, antar att jag hade gjort mig förtjänt av en kant ut, eller så efterriktade jag dåligt. Onödiga bommar i stå, åtminstone den första. Tänkte på hur jag skulle skjuta fyra nollor och drog iväg första skottet långt åt skogen. Träffade i alla fall tavlan.... 
 
Hoppas känslan i kroppen kommer tillbaka till mina härliga juldagsintervaller, som kommer genomföras i Älvdalen med förhoppningsvis bra sparring!! Ska bli kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0