Skjutform

Idag har jag kört upptakt inför helgens tävlingar. Åkningen har känts sådär den här veckan och jag vet inte riktigt om det var så mycket bättre idag. Dock så var det den sugigaste snön jag nånsin åkt på, kanske därför det kändes tungt... Men inte den där snabba, pigga känslan i kroppen heller. 

Däremot så går skyttet riktigt bra! Sköt 90% träff första dagen här, 93% igår och 90% idag. Idag blev det dessutom 100% i stå! Riktigt härligt! Hade en riktigt bra känsla i alla serierna, kunde vara offensiv, fick dock ta ett par extra andetag när jag körde hårda 1min-intervaller, men sånt får man ibland räkna med. På nedvärmningen kunde jag bara smacka ner skotten. Dock blev det inte så bra resultat i ligg... Sköt 2000 på intervallerna och 1010 på nedvärmningen. Fattade ingenting när jag reste mig från första skyttet med två bom. Det hade ju känts bra! Jag tar med mig känslan och vetskapen om att resultaten varit riktigt bra i ligg i veckan. Hade sjukaste kantskottet idag också! Kändes som en träff, lät som en bom, och så stannade luckan halvvägs upp! Väntade någon sekund för att se om den skulle ramla helt, men inget hände. Tänkte att den ramlade om jag sköt nästa skott, så jag gjorde det. Då ramlade den åt fel håll... Så det blev en bom. Värsta kantskottet jag varit med om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0