Nollklubben

Mycket roligare tävling idag. Det var nog årets roligaste tävling. Och dessutom den bästa! Jag sitter här i bussen och bara ler. 

Jag sköt 0-0!! Jag är så nöjd och lycklig för det. Det är väldigt lätt infart till vallen här, en lång nedförsbacke, så många som sköt bra. Men jag fick jobba för att få ner alla prickar. Efter fyra träff i ligg var min ena hjärnhalva redan ute på spåret, men den andra hjärnhalvan korrigerade misstaget och gjorde så att jag siktade kl 10 när jag ryckte av sista skottet och därmed träffade jag mitt i! Fantastiskt samarbete. Tack för det. Redan innan jag började skjuta stå for tanken om 0-0 förbi, men jag tänkte bort den. Efter tredje träffen i stå kom tanken tillbaka. Men jag lyckades att tänka rätt och träffa fjärde ståskottet. Tanken kom igen, en träff från fullt hus. Fokuserade bort de tankarna och satte tionde raka skottet! Sååå skönt!

Åkningen var ganska bra, jag startade offensivt men orkade inte hålla trycket hela vägen upp på toppen. (Banan här går uppför i 1km och sen nedför 1km, och sen 500m platt på stadion...) På andra varvet var jag ganska seg och då insåg jag att jag hade nog inte bästa skidorna. På sista varvet fick jag rygg på Jenny (som åkt in en minut på mig) och gav mig fan på att jag inte skulle släppa! Så jag kämpade för att hålla ryggen. När vi började närma oss toppen kände jag att jag hade lite krafter kvar att ta ut, så när en kille körde om oss så tog jag rygg och gick om Jenny. Hade riktigt bra tryck, men var riktigt trött på toppen! När det sedan gick nedför blev det väldigt tydligt att jag inte hade bra skidor, då den lucka jag fått ner till Jenny täpptes till helt och jag var efter när vi kom ner på stadion. 

Så även om jag hade en bra känsla i åkningen så är jag långt efter. Jag vet inte hur mycket skidorna spelar in, men jag bryr mig inte så mycket. Jag tar med mig att jag sköt fullt och att åkningen funderade mycket bättre än tidigare i vinter! 

Det är lite komiskt att jag har haft dåliga skidor två gånger i hela min karriär, båda gångerna i Sundsvall, typ samma före och på samma par. Oliversson brukar vara pålitliga men de vill inte fungera i Sundsvall... Tyvärr. 

Jag tar nya tag och ser väldigt mycket fram emot nästa tävling, får tyvärr vänta tre veckor innan jag får köra skidskytte nästa gång men då ska jag köra Norgecup och det ser jag otroligt mycket fram emot!!! Ska bli sjukt roligt!!

Kommentarer
Postat av: Haha suck

Alltså seriöst, du har ALLTID något att skylla på. Du kan verkligen inte göra något dåligt eller misstag utan att skylla ifrån dig på något! Du bryter stavar för att du skjuter för dåligt, du skyller på skidorna för att du åker för dåligt. Kanske kan man inte köpa allt för pappas pengar? Du har aldrig hört talas om att jobba över krönen för att få hög fart utför? Du erkänner ju faktiskt själv att du inte hittade något fel på bössan men inte gjorde väll du något fel när du skjöt så dåligt? Måste bara fråga, du som är så duktig och perfekt, hur känns det att tävling efter tävling få stryk av juniorerna? Senast i helgen med minuter.. Å inte kan väll de haft halvdana skidor? Du tycker fortfarande att du platsar och är värd din plats i U-laget??

Svar: Jag tycker inte att jag skyller ifrån mig när jag beskriver verkligheten.
Alltså...du förvränger ju allt jag skriver! Jag skyller inte på skidorna när jag åker dåligt.
Jag hittade felet, något har hänt med dioptern så jag låg 10 knäpp vänster. Jag skjuter inte alltid bra men inte heller så fruktansvärt dåligt som i lördags!
Jag är inte perfekt, det är det bara du som påstår.
Jag tvivlar på ifall jag borde vara med i U-laget, det gör jag. Det finns många som gjort bättre resultat än mig denna vinter.
Anna Ravndal

2014-02-18 @ 19:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0