Skiter i resultatet

Idag tävlade jag igen. Jag var nog inte redo att ställa mig på startlinjen...egentligen. Jag är inte mentalt återhämtad, men det var en liten tävling och jag var sugen. Det är två veckor till Swecup och då har jag fått mer mentalt arbete gjort och då har jag inte längre något att skylla på. Inte för att jag skyller ifrån mig idag men ja...
 
På förmiddagen var det prolog, 3x1km och skytte ligg-stå. Åkningen var okej och skyttet var okej, 2-0. Hade riktig tur i ståserien med en kantare som tog en väldig tid på sig att trilla. Men fullt blev det! Jag var ensam startande i senior-klassen, så jag vann!! Haha. Hade tredje tid av alla junior-tjejer, så åkningen var bra, det var de två straffrundorna som jag var efter.
 
Efter lunch på Åsarna Skicenter så var det jaktstart på eftermiddagen. En sämre tävling för min del. Jag var inte alls tuff i starten, vi startade 5 olika klasser samtidigt och jag ville inte trassla in mig någonstans, så det slutade med att jag hamnade en bit efter. Hann knappt ikapp innan jag fick släppa... Jag orkade verkligen inte hänga med. Men efter en snabb nolla i ligg gick jag ut i tät, men det kunde jag inte heller hålla utan blev omåkt av två personer på andra varvet. Kommer in, skjuter en riktigt bra serie (enligt mig själv), men jag reser mig med fyra bom! Jag fattade ingenting, förrän efter målgång när jag pratade med en ledare som kollat i kikaren. Vi startade ju sent och det hade börjat skymma, vilket gjorde att elljuset lyste på tavlorna och skapade en synvilla att pricken är längre ner än vad den är. Jag vet av erfarenhet att jag reagerar väldigt mycket på såna synvillor och fick därför läge. Skönt att veta att man inte gjorde något fel och nu vet jag till framtida tävlingar i elljus att jag reagerar på det... Då tappade jag all kontakt med täten, men helt plötsligt kändes åkningen bra! Jag kände mig sjukt stark!! Men det var för långt upp och ytterligare 2+1 straffrundor gjorde det inte bättre. De tjejerna som var först sköt riktigt bra idag, så jag hade ingen chans.
 
Egentligen så bryr jag mig inte om dagens resultat, men resultaten är en del av idrotten, därför jämför jag mig ändå med de som jag tävlat mot.
 
Men min mentala tränare skulle vara jättestolt när jag säger att jag faktiskt skiter i resultaten idag. Jag tyckte att det var roligt att köra, jag hade en bra känsla i skyttet (dock så fattas det lite fokus osv), jag känner mig stark i åkningen (förutom de två första varven på jakten). Jag fokuserar på det som är bra. Det var bara ett tufft träningspass för min del. Och jag vann ju seniorklassen! Haha. Jag sa att jag inte skulle ställa mig på startlinjen förrän jag var mentalt redo. Jag visste att jag inte var det, men jag startade ändå. I efterhand var det inte rätt beslut, men det går inte att göra något åt det nu. Jag ser framåt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0