Stakning i Vasaloppsspåret

Idag blev det nästan en hel TjejVasa för min del. Bra träning inför det äventyr jag ska ge mig ut på om knappt två veckor. A2 stakning stod på programmet, idag stakade jag med skateskidor men på TjejVasan är det klassiskt. 
 
6x10minuter A2 skulle avverkas. Kändes bra i början, kunde lätt hålla A2-puls och hängde av både mamma och pappa bara på de första minuterna... Men det snöade konstant och det blev varmare så det gick tyngre och tyngre! Både snön och kroppen blev segare. 
 
Det tog nästan 2,30h att åka hela vägen, men det var nog mest pga det sega föret. Jag var riktigt trött när jag avslutade mina intervaller med 3,5km kvar. Sen var det nypistat som tur var, så då gick det lite lättare i alla fall! 
 
Roligt att åka Vasaloppsspåret igen. Längtar faktiskt lite till TjejVasan, det ska bli roligt! Har inget tidsmål eller placeringsmål, jag åker för att jag vill göra en TjejKlassiker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0