Tröskelintervaller

Imorse stod det tröskelintervaller på schemat. 6x8minuter skate komb. 
 
Jag glömde skidhandskarna hemma, klantigt! Så testade att köra Berger-style, alltså utan handskar. Det gick bra i två varv, sen började jag frysa. Och det var bara -2°. Sen körde jag med tumvantar resten av passet. Det var lite krångligt när jag skulle skjuta, eftersom jag fick lov att ta av mig handskarna, men det var bra träning för de gånger det är så kallt att man måste köra med överdragshandskar! 
 
Ska vi dra Berger-paralleller så kan jag säga att Berger sköt ovanligt bra i stå idag, men hade inte alls samma tryck i åkningen som vanligt... Haha.
 
Nej men... skyttet gick bra! Det var en liggserie som jag fick nåt konstigt läge, vet inte varför, men annars var det bra! 012 i ligg på intervallerna. Stående skyttet funkade fint! 110 på intervallerna. Avslutade med fyra lugna varv runt vallen, då sköt jag 0110. 
 
Åkningen var inte så bra. Men jag kämpade hela vägen! Det är inte skönt att köra tröskelintervaller och det är inte roligt när man knappt har A3-puls, för då känner jag att jag måste ligga på lite hårdare, och då hamnar jag lätt på fel sida tröskeln. Jag är nöjd med att jag orkade kämpa ända in i kaklet och jag hade nog bäst puls på den sista intervallen. Då var jag förbannad över att det hade gått så dåligt. 
 
Men jag har tränat mycket den här veckan, så inte så konstigt att jag är seg i benen. Vilodag imorgon kommer nog göra gott. Och jag vet att när jag släpper upp träningen så kommer superkompensationen. Det är det jag har i blicken nu! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0