Jag hatar stakning

Stakintervaller imorse. Gjorde nog ett dåligt val när jag började att hänga på Anna ST på första intervallen, det sänkte mitt självförtroende rejält och även om det nog var ganska bra stakning av mig i början så tappade jag all ork. De sista fyra intervallerna körde jag själv. Jag har nog aldrig i mitt liv stakat så bra som jag gör nu, men det känns ändå förjävligt. Jag är för klen på att staka... 
 
Dimma på skjutvallen, mer eller mindre. Ett tag kom solen fram men sen la sig dimman tjock igen. Tröttheten i åkningen smittade av sig på skyttet och på slutet sköt jag både långsamt och dåligt, i alla fall i ligg. Började bra med 1002 och 2001 på första 8 serierna, sköt LLSS, och två skjutningar efter varje intervall. Så första ligg var med A3-puls, andra med A1-puls, samma sak i stå. Alltså sköt jag 00 i stå med A3-puls! Det är bra! 
 
Men sen kom den tjockaste dimman för dagen och det blev 22 i ligg, konstigt nog så var det de skotten som jag var mest noggrann på som jag bommade... Blev alltså en bom för mycket för 80% i ligg. Däremot säkrade jag 90% i stå när jag sköt 00 i dimman. Det här var på nedvärmningen, så hade ingen puls att tala om. Men ja, jag säger ju att jag är bra på att skjuta i dimma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0