Mjölksyratröskeln

Körde intervaller idag. Skate komb 6x8minuter. Tröskelfart. 
 
Var uppe och nosade på mjölksyran redan i första rejäla backen på första intervallen, där och då visste jag inte riktigt hur jag skulle orka hela passet. Men jag höll mig på rätt sida tröskeln hela passet, det var så att benen fick känna att de arbetade, men inte så att tekniken blev lidande av råstumma muskler. Precis på tröskelfart liksom! Hade dock ganska låg puls, men coach sa att det kunde bero på kylan. Och när känslan i kroppen är att det verkligen är tröskelfart, så bryr jag mig mindre om pulsen faktiskt.
 
Skyttet gick bra, tyckte jag. Började väldigt bra och slutade lite mindre bra, men allting blev som stelfruset ju längre passet gick, så det blev svårare och svårare. Började med 1000 på första fyra, sen 22 på sista två intervallerna och 2011 på nedvärmningen. Jag tar med mig känslan från första fyra serierna, då gjorde jag precis som jag ska göra. Jag gjorde det enkelt, jag gjorde som vanligt. Rätt tankar och rätt skjutteknik. Helt rätt. Och då blir det ju bra resultat, obviously.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0