Tenta + intervaller

= inte bästa kombon. Men det funkade!
 
Började morgonen med en omtenta. Jag brukar alltid vara snabb att skriva och idag gick det på typ 45 minuter. Hem och käka en macka och sedan ta skidorna och springa till stadion. 
 
Maxintervaller på schemat. Med en tenta i ryggen så kändes det inte som nån bra idé att skjuta, man blir så jäkla trött i skallen av att skriva. Blev förresten trött i benen också, jag måste ha suttit och spänt mig... 
 
Men intervallerna gick jättebra! Kände mig galet stark, superhärligt! Sen är det alltid otroligt jobbigt med maxintervaller, och körde i den värsta backen av dem alla också, så nog var det mycket mjölksyra som jag fick jobba med. Jobbigt. Körde först 4x3minuter, första tre var riktigt bra, men den sista var jag lite trött på. Sen körde jag 20-10 i 3 minuter, 20 sek arbete och 10 sek vila. SJUKT jobbigt! Jag räknade lite fel och när jag trodde jag skulle starta min 6:e impuls så stod klockan redan på 3 minuter...jag fattade ingenting. Stängde av tiden men sen kände jag att jag inte hade fått ut allt, så jag körde en till! 18 sekunder senare kunde jag konstatera att jag hade nog fått ut det mesta ändå... Och jag gled ner mot stadion, nöjd med passet. 
 
Härligt med en så bra känsla! Hoppas jag får ha liknande känsla i helgen och att detta pass nu gör att toppformen infinner sig. Längtar verkligen till helgens tävlingar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0