Upptakt

Idag har jag kört upptakt inför helgens tävlingar. Började med 3km A2 och avslutade med 3x1min max. Det gick sådär, brukar kännas ganska dåligt på A2, trots att jag är i form, och det gjorde det även idag. Kändes bra på max-dragen men hade inte så hög puls. 
 
Skyttet gick ganska dåligt, fick godkänt i ligg i alla fall men alldeles för många bommar i stå. Men det var ganska svåra förhållanden, blåste mycket och ojämnt. 
 
Aldrig kul att ha ett sånt här pass precis före man ska göra "tävlingspremiär" igen, eller vad jag nu ska kalla det. Har ju bara kört en tävling på hela säsongen och det var nästan två månader sen! 
 
Men av erfarenhet så vet jag att det spelar inte så stor roll vad man gör innan en tävling, det är på tävlingsdagen som allt avgörs. Och då spelar det ingen roll hur många nollor eller tvåor man har i ryggen. Är man fokuserad när man står på vallen i tävlingssituationen så träffar man oavsett. Sen är det ju så att det är lättare att träffa och vara offensiv när man har gott självförtroende, men att ett pass gått dåligt, gör inte så mycket för självförtroendet. Jag vet ju att jag kan skjuta.
 
Nu blir det mycket mentala förberedelser inför helgen. Ska köra ett lugnare pass med skytte på plats i Idre imorgon. Även skidtest ska genomföras. Är skyttet dåligt även imorgon kan jag börja bli lite orolig, men att två skyttepass i rad skulle gå dåligt...nej, det är oddsen låga för. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0