Rullar vidare

Ännu en träningsvecka är avslutad. Nu väntar 1,5 dags vila innan jag ska på "öppet elitläger" i Idre med MIUN, U-laget, J-laget och massa andra skidskyttar. Ska bli riktigt roligt att få åka på läger!
 
Träningen har fungerat bra sen senast, och den senaste veckan har det varit lite roligare än andra veckor. Den fysiska träningen fungerar helt okej, jag har genomfört allt jag ska, inte alltid i toppform men det är inte heller meningen under sommaren. Nu har jag fått vara frisk en längre period i alla fall och har kunnat genomföra träningen enligt plan, det är viktigt. 
 
Skytteträningen går väldigt bra! Har fokuserat mycket på att höja hastigheten och har ändå hållit höga skjutprocent så det är kul! 
 
I morse körde jag stakintervaller. Fast det ska nog vara singular eftersom jag körde 1x45minuter. Klämde in 8 skjutningar under intervallen, blev nio varv på rullskidbanan här i Mora. Jag kände mig pigg i början men hade en svacka i mitten, men när det drog ihop sig till slutspurten så gick det riktigt bra igen! Bra skytte också! Tre bom i ligg och två bom i stå, alltså strax under 90%. Snittade 32 sekunder i ligg och 22 sekunder i stå, det är helt ok men skulle behöva vara lite mer offensiv i ligg. Jag vet ju att jag kan, gäller bara att våga även när belastningen är lite högre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0