Offensivt skytte

Idag körde jag klassiskt komb, lugn skidåkning, men kändes väldigt bra. 
 
På vallen bad jag coach att ta tid på mina skjutningar, för att se om jag verkligen är så offensiv som det känns. Jag sköt 12 serier och hade 85% träff i ligg och 80% i stå, så det var helt ok, inte så bra som jag vill skjuta, men jag är väldigt nöjd över mina skjuttider idag istället! 
 
De ståskjutningar som coach klockade var på 22-24 sekunder. Hade även en serie som han inte klockade som kanske var ännu bättre! Det känns som att jag framförallt är offensivare till första skott, men där låg jag på runt 13 sekunder, är faktiskt lika snabb i ligg till första skott, så det är mellan skotten som jag var snabb idag! Och efter sista skott är jag också väldigt snabb. Klockade tiderna stav-stav idag, så hade jag kört en internationell tävling så hade tiden varit från jag lägger mig på mattan till sista skott, det är ytterligare några sekunder mindre. Ja, sjukt nöjd med det!!
 
I ligg strulade det i vissa serier, jag är för dålig att ladda om och ibland far inte tomhylsan ut... Men de serier som flöt på smärtfritt var på 29-31 sekunder och jag hade ca 13-15 sekunder till första skott. 13 sekunder till första är riktigt bra! 
 
Har fortfarande känslan av att fingret verkligen är sugen på att avfyra, och därför blir jag offensiv. Det är en bra känsla.
 
Sen vet jag med mig att det är lättare att skjuta fort när man kör lugn än när man tävlar. Men nu känner jag mig trygg med att jag kan skjuta i den här farten så nog ska jag kunna göra det i helgen också! Min senaste liggskjutning på tävling var minst lika offensiv som de mest offensiva jag sköt idag, och det var fullt hus! I en masstart. Men inte märktes det. Mmm, den känslan på lördag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0