Skön känsla

I natt hade det vräkt ner 1,5 dm snö så nu är vintern tillbaka! Förra veckan var det väldigt dåliga förhållanden på stadion men nu är det bra igen! Skönt, med tanke på att det är nästan tre veckor tills SM ska gå av stapeln här i stan. Då vill vi helst att det ska ligga snö på backen! 
 
Intervaller stod på schemat imorse. Som jag sa igår så var jag riktigt sugen. Jag körde 3x4 minuter + 4x1 minut. Mycket snabbhet! Dock var det ju inte lättaste föret med all nysnö, men mina skidor gled förvånansvärt bra ändå! Så det var skönt, brukar annars kunna vara riktigt tungt att köra i nysnö, vissa gånger tyngre än andra. Men idag gick skidorna bra, dock var det ju fortfarande ganska mycket nysnö man skulle plöja igenom, och det är rätt tungt, men skidorna gled bra iaf. 
 
Hade en riktigt bra känsla i kroppen dessutom! Första intervallen gick toppenbra, blev ganska stum på andra och tredje intervallen men fortfarande bra fart under skidorna! Sen att det ska vara så otroligt jobbigt att köra korta intervaller, jag förstår inte!! Från där vi startade till vallen tog det bara 50 sekunder men jäklar vad mycket mjölksyra man hinner dra på sig!!! Helt sjukt. Och sen kör man ju MAX hela vägen in också, så det blir jobbigt att skjuta!! Men mycket bra känsla i kroppen även på dessa intervaller, så det känns jätteskönt!! Jag hoppas med allt jag äger och har att känslan finns kvar till helgens tävlingar. Det skulle sitta såå fint med en bra avslutning på denna säsong! 
 
Bra skytte också, precis som igår hade jag 80% i ligg, 90% i stå och det var två serier som de flesta bommarna kom i... Måste ha lagt mig konstigt i första liggserien, sköt 3000 på första fyra. Och klarade inte alls av den höga belastningen på första ståskjutningen under 1min-intervallerna, blev 0120 på sista fyra. Jag var inte lika offensiv idag, fick ta många andetag mellan skotten, men jag tror jag var rätt offensiv till första skott i alla fall. Och det är annars min största förbättrings-möjlighet, att kapa tid till första skott. Det är något jag kommer jobba med till sommaren. Men det är ju inte alls fel om jag får till det redan nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0