Skytte med skidor på fötterna

Idag körde jag lugnt klassiskt på morgonen, knappt två timmar. Kändes väääldigt segt i början men som tur var så gick det mycket bättre på slutet, då det var nog vilodagen igår som satt kvar i benen.
 
Byggjobbarna håller på med huset vid vallen nu och därför är skjutvallen avstängt 8-16 idag och imorgon. Tråkigt. Men vi körde ett skyttepass med universitetet kl 16 idag. Lite synd att jag inte kan komba på morgondagens intervaller men blev lite tävlingslikt idag, så det får duga. Vi körde lite snabbskytte med extraskott. 4 serier ligg och 4 serier stå. Gemensam start, 5 ordinarie skott och extraskott om det behövdes, snabbt upp och över mållinjen, placeringssiffran över mållinjen på varje serie räknades ihop och gav ett slutresultat. Jag sköt bra, tappade fokus i sista liggserien, annars jättebra. 0102 i ligg och 0100 i stå, träffade alla extraskott. Blev en andraplats i totalen efter Christofer. Aldrig nöjd med en andraplats men jag var helt enkelt inte tillräckligt snabb att skjuta idag. 
 
Avslutade med 8 serier runt vallen, även då med extraskott, men behövde bara använda tre. 20 träff av 20 i ligg och 1020 i stå. Totalt idag blev det strax över 90% i ligg och exakt 90% i stå. Skjutformen håller i sig! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0