Jag är nöjd

Ytterligare en tävling är gjord. Samma upplägg som igår, sprint, 7 varv på 1,2:an och ligg-stå. Några busiga vindar på vallen gjorde att skyttet var sämre överlag och snöfallet gjorde att det skilde en del i glid mellan åkare. 

För min del så var det ett prestationsmässigt bättre lopp än igår. Jag hade en helt annan inställning, premiär-nerverna hade släppt och jag kände mest bara glädje över att få tävla! Planen för loppet var att vara offensiv i spåret och fokuserad på vallen. Det fungerade bra tycker jag. Startade riktigt bra, kände mig stark. Fullt fokuserad i ligg. Lyckades även idag dra ur ett skott så fick plocka ett reservskott i ligg. Det strulade lite och jag var nervös för att bomma. Men jag tog det lugnt och fixade 100% träff i ligg denna helg. Kunde ligga på bättre under mittenvarven idag än igår, hade rätt bra tryck, men kände också att det fattas lite till den där riktiga formtoppen... Blåste lite när jag sköt stå och det blev en grov bom och en kant ut. Hade varit nöjd med 0-1 idag men 0-2 var ok. Har numera två kant in till godo, hehe... Spurtvarvet var sådär härligt jobbigt som det ska vara. När jag nådde toppen sista gången hade jag så mycket mjölksyra att det nästan svartnade för ögonen. 

Jag gjorde verkligen allt jag kunde idag. Jag kunde ha träffat ett till skott och inte fel-repeterat, men annars kunde jag inte ha gjort så mycket bättre idag. Det handlar om kanske 35 sekunder och jag är 3 minuter efter. Jag är inte bättre än så här och jag har accepterat det. Jag hade riktigt roligt idag trots allt och jag längtar tills nästa gång jag får tävla. Jag hoppas på att någon gång under vintern få uppleva känslan av att ingenting kan stoppa mig i spåret och då vet jag att det kommer gå fort. Men tills dess så är jag nöjd med det jag har gjort i helgen. Jag har fått många positiva besked, jag har tagit ett steg i rätt riktning. Det räcker för mig för tillfället. Jag är nöjd. Jag mår bra. Riktigt bra. 

Måste också säga hur imponerad jag är av många av tjejerna som jag tävlar emot. Där snackar vi både knyta näven och komma igen! Samt ta riktigt stora steg i rätt riktning! Ska bli sjukt roligt att se våra svenska damer i världscupen om en vecka, jag tror att de kommer överraska!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0