Upptakt

Imorgon är det dags för tävlingspremiär! Är sådär lite lagom nervös men känner framförallt glädje över att äntligen få dra igång tävlingssäsongen!! 

Idag körde jag upptakt på plats i Idrefjäll. Körde den upptakt som jag sista åren blivit van vid, nämligen 2,5km A2 + 3x1min max. Kändes helt ok. Lite stum på A2:n, men det brukar indikera rätt god form. Kändes som jag hade riktigt bra tryck på max-dragen men lyckades ändå inte åka fortare än senast jag körde 1min-intervaller här i Idre, vilket jag hade hoppats på. Enorma skillnader i före förstås, men ändå. 

Väldigt bra skytte. 19 av 20 träff. Bommen kändes som en träff. Och några träffar kändes som bom. Lite nervöst i skyttet men luckorna ramlade ju. Förhoppningsvis lika imorgon. Kunde inte vara så offensiv som jag ville eftersom jag var lite nervös/osäker. Men det är premiär och det ska vara lite nervöst. 

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om formen. Jag tror att den är bra. Men jag har samtidigt höga krav på mig själv vilket gör att jag inte är nöjd med något jag gör, det kan alltid bli bättre liksom. Åkningen kunde ha känts bättre, skyttet kunde ha känts bättre, osv. 

Jag ska försöka ha roligt imorgon. Och vara nöjd. Jag tror att jag kommer att göra mitt bästa. Hur bra det är, det får vi se imorgon. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0