Läger i Torsby

Igår anlände jag till Torsby där jag ska träna i en veckas tid. Kommer göra årets första pass på snö i tunneln (räknar inte de blöta flingor jag sprungit över i Östersund sista veckorna), dessutom på mina nya skidor! Ser verkligen fram emot det!! 

Men idag började lägret utomhus. Först ett kortare skyttepass. Blev lite GL och sedan 2 st 4x5. Det gick bra, stabilt med 90% träff och hyfsade tider. Tycker nog att jag borde ha träffat lite mer eftersom jag inte hade någon belastning men är ju aldrig nöjd om det inte är 100% så att... 

Efter det åkte jag hem med geväret och körde sedan klassiska intervaller på rullskidbanan. Otroligt fin rullskidbana här förresten, man var bortskämd när man bodde här alltså! Eller ja, det är jag ju fortfarande! 

Intervallerna var 4x4 minuter och jag körde från stadion till kåtan, högsta punkten på banan. Kändes bra genom hela passet, men var lite trögstartad. De två sista var riktigt bra. Hade lägre puls än jag ville, 84-85-86-87% i snitt. Hade hellre velat ha 86-87-88-89, det hade varit perfekt. Men men, lungorna fick jobba så det knakar i revbenen och jag är nöjd med passet! Det var roligt att jag kunde göra bättre och bättre tider. Började med 4,05 och avslutade med 3,45. Var nog lite segstartad eftersom jag vilade och reste igår. Kanske skulle ha kört en längre uppvärmning, det brukar behövas. Tog faktiskt en rask promenad vid ankomst igår, men det räckte tydligen inte. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0