Precisionsvecka

Denna vecka har jag fokus på precision i skyttet. Idag blev det ett rent pass med precision 30+30, alltså 30 skott ligg och 30 skott stå på 10-ringad tavla. Jag sköt dessutom med tävlingsammunition då vissa skott på träningsammunitionen kan "sticka iväg" medans tävlingsammunitionen är väldigt precis. Det gick dock inte så bra utan stannade på 271 poäng i ligg och 202 poäng i stå, totalt 473. Jag hade mycket högre förväntningar idag så därför är jag besviken. Är inte ett så dåligt resultat trots allt, men jag var sugen på 500 poäng, som är "drömgränsen". Har rekord på 508 och i slutet av min precisionsvecka hoppas jag att det är lite högre än så!
 
Annars så har jag haft rätt lugna träningsdagar denna vecka. Mest för att jag ska köra maxtest på rullband imorgon, men också lite för att förra veckan blev ganska tuff med läger 4 dagar och stafettrace och "full hand" (5 timmar) under helgen. Träningen kändes väldigt bra i helgen och på stafettracet sköt jag 90%, vilket jag är väldigt nöjd med! Samt att mitt lag vann, väldigt roligt! 
 
Känns bra i kroppen nu också, körde lugnt klassiskt i förmiddags. Hoppas innerligt att formen är god imorgon då jag är taggad på rekord, både i tid på bandet men helst också det högsta VO2max nånsin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0