Augusti

Sen senast så har jag haft en återhämtningsvecka efter två tuffa träningsveckor i Idre. Det var välbehövligt! Men nu är jag igång med en intervallperiod igen..! Sommarens sista. Den som förhoppningsvis ska göra att formen kommer till rullskidskytte-SM om knappt två veckor. 
 
Började denna intervallperiod med ett race i lördags. Det gick bra! Nästan väldigt bra till och med! Jag kände att kroppen var återhämtad och kunde åka så fort som jag ville. Så skönt att få ett positivt besked efter ett antal race som gått sådär... När jag pratade med min tränare efteråt sa hon ungefär "ja, men det är inte förrän i augusti som man börjar få svar på träningen". Så hon har hela tiden vetat om att det skulle bli såhär, men inte sagt något till mig..... Men då vet jag det till nästa år! För om jag får fler såna här bra race, då vet jag att jag ska fortsätta träna som jag har gjort!!
 
Igår, söndag, körde jag två intervallpass. Klassiskt komb på förmiddagen och stavgång i slalombacke på eftermiddagen. Kroppen var lite sliten efter racet. Kändes inte så bra, och kom inte upp så högt i puls som jag ville, men ändå helt okej. Låg mellan 86-89 på förmiddagen och mellan 87-90 på eftermiddagen. Helt okej. Men vill över 90!
 
Idag på eftermiddagen kör jag fjärde och sista intervallpasset denna period. Det blir löpintervaller. Ska faktiskt bli roligt! Imorgon väntar en vilodag för att absorbera intervallerna. Och så är det bara att ta det lugnt och vänta på att formen ska komma... Hehe. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0