Idre

Befinner mig för andra gången på två veckor på läger i Idre. Förra veckan var jag här med universitetet på öppet elitläger, vi var ca 40 st skidskyttar som tränade tillsammans under sex dagar. Det blev riktigt bra träning med ett härligt gäng och bra ledare! Kul! 
 
Åkte hem till Mora två dagar och sedan tillbaka till Idre för att ha tre dagars "semester" med familjen. Det blev en del träning men mycket tid med familjen, riktigt härligt! 
 
Nu är jag på läger med Region Gävle Dala, som vår skidskytteregion heter nuförtiden. Tidigare har det varit bara Dalarna men nu har vi slagits ihop med Gävleborg. Det är mycket ungdomar och juniorer som är med, men det är bara roligt. Jag älskar att vara på läger, det är lyxigt att få maten serverad och alltid ha någon att träna med. 
 
 Igår eftermiddag körde vi ett roligt men jobbigt pass. Stavgångsintervaller i slalombacken. Först vanlig stavgång 3x4minuter, sedan "älghufs" (löpning med stavar) 3x2minuter och sen samma sak en gång till, från botten av slalombacken igen. Jag skulle dock bara köra 25 minuter intervaller så jag avbröt efter 2 intervaller i andra blocket. 
 
Det gick ganska bra, tyckte jag. Det var jobbigt, en del mjölksyra, ja faktiskt så mycket att jag ville spy. Men det var ett tecken på att passet varit bra, sa ledarna. Jag hade bra puls under passet och var mer än nöjd efteråt! 
 
Nu är det bara tre veckor kvar till rullskidskytte-SM, det kommer bli spännande och roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0