Stabilt skytte

GDV cup fortsatte idag i Älvdalen med två tävlingar. En supersprint prolog i morse och en kort jaktstart efter lunch. 

Har fått med mig stabilt skytte den här helgen. Fått ut det jag visat på träning och race hela träningsåret. Slarvade lite idag. På prologen bommade jag sista skottet i både ligg och stå, sköt lite för offensivt och var inte fokuserad hela vägen. Men träffade båda första extraskotten så ingen fara på taket. 

Åkningen kändes ok. Lite seg i början men helt okej känsla. Fick gå ut som trea på jakten med 21 sek upp till tät. Bra utgångsläge. Lite seg i början på det loppet också men bättre än prologen. Nolla i första och gick upp på andra plats. Slarvade bort ett skott i andra ligg. Blev en bom i första stå också, den serien minns jag inte. Men då fick jag vittring på tät och ökade lite i spåret. Svarade inte riktigt utan fick verkligen kämpa. På vägen in till sista stå försökte jag bara fokusera på mitt men hörde ändå träff och bom från bana 1. Visste att jag var tvungen att skjuta fullt och helst väldigt fort. Var offensiv men inte för offensiv. Stannade upp när jag var påväg att bomma andra skottet. Sköt fullt! Snabbt iväg...eller inte. Körde in skidspetsen i lindan med snöret som man drar fallmålen med. Ner i snön och försöka få loss skidan. Gick några dyrbara sekunder, såg en röd rygg en bit framför mig i spåret. Körde allt jag hade på spurtvarvet, fick verkligen kämpa varje meter. Kändes som jag tog in lite men det var för långt upp och gled i mål som tvåa. 

Ganska nöjd med dagen. Jag gjorde mitt bästa i spåret och på skjutvallen. Kan inte göra så mycket mer. Jag tror att jag är påväg i rätt riktning formmässigt. Vi får se. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0