Storm = svårt

Är igång med en träningsperiod nu, många dubbelpass som står på programmet närmaste fyra veckorna. Idag lugnt skate på förmiddagen och skytte. Åkningen kändes ganska bra, hade bra puls och kändes som tekniken fungerade fint. Blev lite seg efter ca 1,5 timme men fick då sällskap av en klasskompis i ett varv så då gick det lite lättare, när man kan snacka och så där. 
 
Skyttet började ganska bra, har ju inte skjutit ett skott sen tävlingen i Sundsvall men var inte ringrostig på något vis. Däremot fick jag rejält motstånd i kampen att få ner prickarna i form av en vind som blev starkare och starkare. Började med 3 bom på fyra serier runt vallen med sparring av universitetsåkarna på plats. Jag var snabbast i tre av fyra serier så det var bra. Kände mig offensiv men ändå med rätt bra kontroll, som sagt, 17 träff. Men sen började det blåsa mer och hade lite problem med skruvningen i ligg, men gick bra i stå trots vinden, totalt 4 bom. Än så länge över 80%. Sen blev det storm och jag drog till med 10 bom på fyra serier... Gjorde allt jag kunde men det gick inte. Blev väldigt irriterad, kände att jag kan faktiskt skjuta bra trots att det blåser storm!! Så jag sköt fyra serier till, blev 10 i ligg och alltså typ 78% träff i ligg, sedan 13 i stå. Blev irriterad igen, kan ju bättre i stå!! Så jag jämnade ut antal skott kvar i skottasken och drog ner fyra av fem. I stormvind. Totalt...typ 72% i stå.
 
Slutsats: det går att skjuta helt okej i stormvindar, men det är svårt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0