En dålig start

SM masstart i Lima idag. 5 varv på en (kort) 2,5km-slinga, LLSS. Straffrundor vid bom. 

Jag startade i andra led men kom iväg bra och hittade en bra rygg ut på första varvet. Gick lätt med och höll mig på tå, kroppen kändes bra och jag ville vara med i tät. Banan är ganska lätt, fram till djävulsbacken, en lång, brant backe rakt upp och sedan rakt ner. Där blev det lite utspritt, jag låg tvåa och var bra med till första skyttet. Perfekt start. Tyckte att det blåste ungefär lika som på inskjutning så jag gjorde ingenting. Var tårögd och fick blinka mycket för att se. Sköt första skottet, kändes bra men blev bom. Borde ha reagerat men jag litade inte på att det verkligen hade varit ett skott. Det tog tre bom innan det blev ohållbart och jag skruvade tillbaka mot noll. Träffade. När jag reste mig var jag helt slut, total-stum och även fast jag ville kötta på, var revanschsugen, så hade jag ingenting att trycka med. Det var nog mina tre långsammaste straffrundor någonsin. Fick se mitt läge, tre skott precis utanför kl 4. Jag hade tagit rätt beslut men jag hade tagit det för sent. 

Gjorde mitt bästa efter det. Satte en offensiv nolla i andra ligg. Jobbade in de 9 första skotten i stå, trots att det var otroligt jobbigt. 4 bom är inte bra men inte heller dåligt. Åkningen blev bättre men inte bra. 

Allt förstördes i första ligg. Jag gjorde bort mig. Jag tar med mig det som var bra och ser framåt mot morgondagens distans. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0