Genomkörare

Träningen efter sjukdomen har fungerat helt enligt plan och det har faktiskt känts bra! Konstigt men härligt! Pulsen har varit hög men kroppen har känts bra. 
 
Idag ställde jag mig på startlinjen på GDV cup i Dala-Järna för att få en genomkörare och en "komma igång-tävling". Planen var att känna hur kroppen kändes och blåsa ur mig rejält på sista varvet. I skyttet ville jag få med mig lite mer självförtroende, kanske inte så bra som fyra nollor, det kan sätta lite press inför ett mästerskap, men 18-19 träff hade varit najs. 
 
Inskjutningen gick sådär, hög puls i skyttet och lite spridda serier. Kom till slut in i mitten och stående gick bra. Kroppen kändes bra på uppvärmningen. Jag var verkligen sugen på att tävla! 
 
Vi körde en kort masstart, 7,5km, LLSS. Den gamla starten, alltså stakning, och jag fick en bra start. Det blev dock lite trångt när vi började skatea så jag hamnade lite längre bak i fältet. Jag tog mig ganska snabbt upp på andra plats och där tyckte jag att jag låg bra. Kroppen kändes helt ok, ganska bra. Kunde gå med men inte utan ansträngning. Fullt fokus i skyttet, en hyfsat snabb serie och fem träff. Gick ut i ledning. Blev ikappåkt på andra varvet. Ytterligare en hyfsat snabb serie, fullt fokus och fullt hus! Skönt! Gick ut i ledning igen och blev ikappåkt igen. Fick slita för att gå med, kroppen kändes inte lika bra som på första varvet. Men jag hade bra skidor (trots att pappa bara lagt HF80 på dem) så gled ikapp utför. Fullt fokus även i stå. Satte fjärde skottet högt, och tänkte att den kan gå in eftersom det var ett högt skott (höga skott=längre hävarm=större chans att få kant in) men när pipan gick uppåt av rekylen så var pricken fortfarande svart, jaha, kant ut tänkte jag och gick ner i pricken igen med pipan, då var den helt plötsligt vit! Satte faktiskt femte, trots förvåningen (har tidigare haft en tendens att bomma skott om jag får oväntade kant in...) Så åkte förbi straffrundan en tredje gång och var nu i helt ensam ledning. Kroppen började svara lite bättre än varven innan. Tänkte att "nu jäklar blir det bra mental träning", efter tre nollor alltså. En av de saker som jag inte lyckats med i år, som jag alltså inte tränat på, på tävling. Lyssnade dock lite för mycket på speakern och drog iväg första skottet långt åt helvete. Men sen satte jag tre skott. Fick ta om till sista skottet, höll på att tänka fel, styrde tankarna rätt, och träffade! 0001 - 19 träff! Precis vad jag behövde för självförtroendet! 
 
Hade egentligen ingen koll på vad de andra tjejerna gjorde, jag såg ingen som kunde slåss om segern med mig så jag antog att jag ledde fortsatt. Enligt min plan så blåste jag på rejält på sista varvet och kroppen svarade faktiskt!! Fantastiskt skönt! Lyckades dessutom dra upp hjärtat i nytt SB i maxpuls, 196. Förra året nådde jag som högst 198 så kanske har ett par slag till att ta på. När jag kom in på stadion sa speakern att nu kommer damsegrarinnan så då fick jag för andra tävlingen i rad köra över mållinjen baklänges! Misslyckades med mitt stavnummer även idag, vetefan hur jag lyckades att få det snyggt förut... Måste träna mer. 
 
Otroligt skönt att få en sån här underbart bra genomkörare! Genomförde loppet exakt enligt plan och fick exakt de svar jag önskade mig! Nu börjar jag bli nervös inför EM, men... Jäklar va kul det ska bli!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0