En dålig helg

Det var nog mer än dagsformen det var fel på igår. Idag var åkningen ännu sämre. Fattar inte hur man kan åka så långsamt som jag gjorde idag. Jag stod typ still. Inte hjälpte föret heller, nysnö som gick så sjukt segt! 
 
Startade offensivt för att få rygg. Kom upp i rygg, men orkade inte hålla. Det som gick så lätt förra helgen var idag omöjligt. Slarvade bort ett skott i första när jag inte var observant på att det började blåsa mer under serien. Ikappåkt på andra varvet, gick inte att hålla den ryggen heller. Ett dåligt skott även i andra skyttet. Fick åka själv ett varv. Eller ja, åka och åka... Gick väl typ framåt. Slarvade tydligen iväg ett skott även i tredje. Ikappåkt igen. Kunde inte hålla den ryggen heller. Alltså, hur är det ens möjligt? Det är ju så mycket lättare att gå i rygg! Men jag var så jävla dålig idag... Var i alla fall så pass nära att det blev skytteduell på sista stå där jag trots två bom lyckades gå ut ur straffrundan ett varv tidigare och få några väldigt viktiga sekunder på slutvarvet. Kom i mål som 8:a, tror jag. Inte orkat kolla resultatlistan. Tappade alltså bara en placering, trots ett så fruktansvärt dåligt lopp. Fem bom är inte godkänt, kändes ändå hyfsat så det var bara några dåliga skott. Igår sköt jag hyfsat snabbt också, något långsammare idag. Igår 32 i ligg och 27 i stå. Det är bra, med 100% träff. Vill kapa några sekunder till, men är nöjd med det. Idag 36+38 i ligg, skruvade ju i båda serierna plus att mattan var lite halkig så inte klockrent på vägen ner. Stående på 28 båda serierna. Helt ok, om det hade varit fler träff... 
 
Just nu mår jag inte särskilt bra, det har jag väl inte gjort sen målgång. Känslan i min kropp var liksom, varför utsätter jag mig för det här? Det är ju inte bra... 
 
Imorgon är det stafett och jag kör första sträckan i ett mixlag med min klubbkompis Emma och hennes klasskompis Annie. Fast i omvänd ordning. Det är roligt med stafett och jag ska göra mitt bästa för att inte skämma ut mig på samma sätt som jag gjorde idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0