Halvt väggad

Träningen rullar på med dubbelpass nästan varje dag. Idag stod lite mängdträning på schemat, planen var att försöka få till 2 timmar både för- och eftermiddag. Kroppen ville däremot något annat. Hade livets väder på förmiddagspasset och från början kändes det som jag skulle kunna åka hela dagen, men väggade lite smått och klockan stannade på 1,46. 
 
På eftermiddagen blev det skate komb och även där väggade jag lite smått. Drog till med två riktigt dåliga skjutningar mitt i passet, annars riktigt bra med 19 träff på första och sista 20 skotten. Totalt 90% i ligg och 87% i stå. Helt ok. Skyttet fungerar bra nu. Blir spännande att se hur det kommer fungera när jag ska tävla igen efter ett långt tävlingsuppehåll. 
 
Blev totalt 3,5 timme träning idag. Bästa sen 25 november. Alltid nåt, även om det är lite segt att kroppen inte pallar högre träningsbelastning. Men jag tror jag gör klokt i att inte köra på mer än vad kroppen klarar. Jag tränade inte särskilt mycket under jul heller och efter det kom jag ändå i form, så jag hoppas på något liknande nu. Smygstartar säsongsavslutningen på hemmaplan med Östersundsloppet och JH cup nästa helg. Efter det väntar Swecup-avslutning, SM och säsongsavslutningen i Ramundberget. Många roliga tävlingar som jag ser mycket fram emot! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0