Överskott

Idag måndag öppnar inte tunneln förrän kl 10 så det blev ett pass ute på förmiddagen. Klassiskt och skytte. Började med ett så kallat "kombtest" eller "60 skott" som vi kallade det när jag gick i Torsby. Man skjuter 12 serier helt enkelt. Det gick ok tyckte jag. 3 bom i ligg och 2 bom i stå. Drog en tvåa i stå, det var den snabbaste serien idag på 23 sekunder, troligtvis något för snabb. Annars så snittade jag 25 sekunder i stå, bra. Snittade 33 sekunder i ligg, helt ok. Skönt att veta att man oftast ligger bra. Sköt ju ungefär lika snabbt på senaste racet också. Känns stabilt. Skönt att jag kunde kapa några sekunder i skyttet utan att tappa så många bom. Tycker fortfarande att 90% inte är tillräckligt bra men det är klart godkänt. 

Åkningen var väldigt seg i början. Går mycket på känsla nu inför säsongspremiären och idag var planen att träna med överskott. Dvs avbryta passet innan jag blir trött. Men var seg i början, ville avbryta direkt typ. Men tänkte att jag håller ut en timme i alla fall, och när det började närma sig en timme så kände jag att segheten släppte och det kändes bra! Efter det tog jag ett varv i taget. I sista backen på övre slingan kände jag att jag orkade köra nedre slingan. På toppen av nedre slingan kände jag att jag orkade åka ett varv till på övre. Osv. Tills jag kände mig på gränsen. Då åkte jag ett par varv runt fotbollsplanen så var jag nöjd sen! Och jag har energi kvar till ett eftermiddagspass i tunneln. Fokus teknik och att gå hem med överskott. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0