Backintervaller

Idag körde jag intervaller på eftermiddagen. Skate backintervaller. Körde från botten av velodromen upp till toppen av Björnberget. Tog ca 4,5 minut. Jag ville egentligen köra i nya backen, men den var avstängd. Riktigt tråkigt. Ingen aning om varför heller. Har bara kört ett intervallpass i nya backen, den är så otroligt fin så jag vet inte varför det inte blivit fler intervaller där. Kanske för att det blir rätt långa intervaller om man ska komba. Det gjorde jag inte idag, men inte blev det intervaller där för det... Tråkigt.
 
Jag ville öppna kontrollerat. Visste inte hur kroppen skulle må idag. Körde maxtest igår (gick ganska bra ändå med lite distans till det) och efter det mådde jag inte bra nånstans. Allt från racehosta till huvudvärk upplevde jag under gårdagen. Och i morse skrev jag en riktigt jobbig tenta. Så var som sagt ganska osäker på kroppen idag. Första halvan av passet körde jag väldigt kontrollerat, sedan släppte jag på bromsen och körde på ordentligt. Och det kändes riktigt bra! Kroppen svarade bra, framförallt kändes det otroligt bra på treans växel. Har fått till en teknikdetalj riktigt bra nu, kände det både igår och idag, något jag har jobbat med hela sommaren och som äntligen sitter som det ska! Riktigt skönt! Hjärtat fick jobba idag också, tror jag slog SB i snittpuls på den näst sista intervallen med 186 (94% av max, kom förresten upp i ny maxpuls igår, 197 slag/min. Det var ungefär 1,5 år sedan som jag var uppe så högt senast, har inte nått över 195 sen mars 2014.)
 
Efter fredagsfys följer fredagsmys och för mig är det att kolla på Idol med en stor vattenflaska och något gott att äta. Ikväll blir det mörk choklad från Anthon Berg, bästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0