Crosspass

Idag hade jag bara ett pass på programmet. Vaknade med fruktansvärd träningsvärk i rumpa/lår efter gårdagens stavgångsintervaller så jag kände att jag kommer inte klara 2 timmar löpning idag. Planen var att skjuta 12 serier och springa i totalt 2 timmar, men jag ändrade om och tog rullskidorna till stadion för att skjuta 12 serier och efter det sprang jag. Blev totalt 2 timmar men en lagom mängd löpning. Rumpan höll med. Lite klent med ett 2 timmars crosspass men så fick det bli idag. Kroppen ville göra det och jag lyssnar på kroppen. Det kändes bra att träna idag och nu laddar jag för race imorgon! Ska bli riktigt kul!
 
Skyttet gick också bra, åtminstone i stå. Jag försöker i den här perioden att skjuta snabbare. Har skjutit väldigt bra  under hela träningsåret, men långsammare än tidigare. Har inte riktigt vågat skjuta fortare av rädsla att förlora i skytteprocent, men nu kände jag att jag ska ge det en chans! Det gick sådär i början men nu börjar det gå bra! Låg på 35-45 sekunder i ligg förut och 25-35 i stå, allt beror ju på väder, vind och om något krånglar, därav så stora spann. När allt fungerade bra så låg jag på de lägre antal sekunderna och om något strulade på de högre. Idag träffade jag 90%, vilket alltid är bra. Dock fem bom i ligg, bara en i stå. Sköt på ca 29 sekunder i ligg och 25 sekunder i stå. När det inte strulade med något alltså. Men har även sänkt hela spannet. Nu ligger jag på 25-35 i ligg och 20-30 i stå. Beroende på väder, vind och så vidare. Blåste lite idag vilket sänker hastigheten, framförallt i stå. Men hade även några serier när det var helt vindstilla och det är de som jag snittar 25 sekunder på. Sååå... lite fortare går det nu. Kan skjuta ännu fortare när jag vill och vågar. Och det är vindstilla... M tog tid på mig på ett skyttepass i veckan, från mattan till sista skott, som de tar tiden på IBU's tävlingar och då låg jag på 24 i ligg och 20 i stå. DET är jag nöjd med! Då har jag till och med lite marginal mot där jag vill ligga. Det var på A1 så det är bra, man behöver ju ibland andas mer när det är tävling. 
 
Vi får se hur fort jag vågar skjuta på racet imorgon. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0