En blåsig dag

I morse körde jag klassiska intervaller. Det gick bra! Körde mina vanliga 4x4minuter, någon sekund plus eller minus på varje intervall. Var lite seg på första intervallen, tror det beror på att jag vilade igår. Ibland blir jag lite seg efter vilodag. Borde nog ha värmt upp lite längre eller lite hårdare eller både ock, en lärdom för framtiden! Men det är inte alltid att jag blir seg efter vilodag, ibland blir jag hur pigg som helst! Det är en del i livet som elitidrottare, att lära känna sin kropp och dess signaler. En spännande del som jag verkligen gillar att utforska! 
 
Men kroppen kändes bra under passet. Det var såklart jobbigt och jag fick slita för att nå den röda zonen (över 91% av maxpuls) och slita för att ligga kvar där. Men kändes ganska bra ändå. Känslan var bättre än mina senaste intervallpass, även om pulsen var ungefär samma. Men då körde jag ju t.ex. stavgångsintervaller i slalombacke senast, och idag komb på en kuperad bana med en längre nedförsbacke. Fast jag fick staka ganska mycket nedför idag, för det var väldigt mycket motvind! Haha.
 
Komb ja. Skytte alltså. I kombination med skidåkning. Det blåste en del idag. Och det började blåsa mer och mer ju längre passet gick. På slutet var det rena stormvindar. Men det blåste ganska ojämnt. Så det gick bra i stå, för jag bara väntade på att stormvindarna skulle avta, och sedan sköt jag. Pangade ner 87% av skotten i stå, det är jag väldigt nöjd med i 8m/s. Liggande gick upp och ner i takt med vinden. Min inskjutning var katastrofal, försökte skruva men gav upp det och höll för vinden istället. Det gick bra ibland och dåligt ibland. Blev 77% träff i ligg och 82% totalt. Nöjd att vara över 80% en blåsig dag som denna. Vi har faktiskt varit bortskämda med vindstilla de senaste veckorna. Brukar aldrig vara vindstilla i Östersund men vi hade säkert en hel vecka i sträck med vindstilla nu i oktober! Men nu är allt som vanligt igen, hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0