Intervaller

Nu är jag igång med träningen på riktigt igen efter förkylningen. Idag körde jag första intervallpasset. Det gick inte så bra, men hade inte förväntat mig så mycket heller. Körde 4 intervaller på ca 5 minuter med snittpuls 86-87% av max. Skyttet gick däremot bra! Sköt fyra serier med A2-puls i uppvärmningen, sedan fyra serier i kombination med intervallerna och avslutade med fyra serier i nedvärmningen. Första gången jag gjorde så tidigt i somras så orkade jag inte hålla fokus hela passet, men det har blivit bättre för varje gång och idag var det riktigt bra! Sköt 00 i ligg och 20 i stå på uppvärmningen. Efter första tvåan i stå började jag fundera på om jag verkligen är så bra att skjuta stå som jag tror och dessutom börjat säga det till folk... Då kan man ju inte åka och skjuta tvåor!! Som tur var så följdes den tvåan av fem raka nollor, så jag kanske är rätt bra att skjuta stå ändå... I ligg blev det en bom på intervallerna och en bom på nedvärmningen. Totalt fyra bom alltså och 93% träff. Det är bra. 

Det är väldigt skönt att vara igång med vanlig träning och jag hoppas att kroppen snart ska vara med mig även på intervallpass, för annars har det känts ganska bra efter förkylningen ändå. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0