After season

Säsongen fick ett väldigt tråkigt slut för min del. Kände mig i bra form veckan innan SM men samma dag som avresa till Sollefteå vaknade jag med feber och jätteont i halsen. SÅ TRÅKIGT! Jag var helt slut de dagarna med feber och det var verkligen inte den avslutningen jag ville ha på säsongen. 
 
Men, det är inget att göra åt. Jag ska vara glad att jag varit frisk under hela säsongen innan det, men sjukt trist att bli sjuk när jag kände mig i bra form. Men tyvärr är det så att när man är i form är det lättare att bli sjuk, vilket jag fått erfara tidigare och nu. 
 
Jag tog tillfället i akt att verkligen vila och återhämta mig efter säsongen. Efter fyra sjukdagar blev det sex vilodagar innan jag sprang en sväng.
 
De senaste två dagarna har det blivit alternativ träning, ett fint inslag såhär på vårkanten när man tränar det man har lust med och vilar om man har lust med det. Igår spelade jag innebandy med skiduniversitetet. Riktigt kul! Märks att jag inte spelat särskilt mycket innebandy och att det var länge sen, men tyckte ändå att jag gjorde det rätt bra för att vara sporadisk amatör. Lyckades göra ett mål och några assist, sjukt nöjd... Haha. Lyckades även missa öppet mål. När jag fick läget så tänkte jag att nu ska jag verklige kolla upp och sikta på mål, så missade jag. Det målet jag gjorde så tänkte jag inte, kollade inte upp, jag bara gjorde. Man ska inte tänka så himla mycket alltså...
 
Idag sprang jag park-orientering. Bland den roligaste träningen på året. De har parkorientering fem dagar i april varje år och i år vill jag springa alla! Det är riktigt roligt! Jag gillar verkligen orientering och jag gillar parkorientering mest av allt! Tyvärr är jag inte jättebra på att springa, men desto bättre på att orientera. Men jag slutade med orientering när jag var 15 år så mina kunskaper är lite begränsade. Har aldrig sprungit med 15 000-dels skala t.ex. Jag tycker själv att jag är bra på att läsa kartan och orientera mig, brukar skylla på fel på kartan eller fel i verkligheten när inte kontrollerna sitter där jag tycker att de borde sitta... Men det är väl egentligen jag som gör något fel. Parkorientering är mycket lättare och därför tycker jag det är roligare. Men det blir ju mer löpning, vilket är till min nackdel. Blir spännande att se resultatlistan hur jag hävdade mig i D21 idag. Och vilka andra som var med. Och om jag kan förbättra min position för varje lopp jag springer. Var ju faktiskt sjuk för tre träningspass sedan... Och har fruktansvärd träningsvärk. I och för sig tänker man inte på det när man springer. Men tror jag kan springa fortare än jag gjorde idag. Det var riktigt kul i alla fall och även om jag har väldigt ont överallt och inte riktigt fattar hur jag ska kunna springa om två dagar igen så ser jag fram emot det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0