Nöjd

Det blev en sen kväll och imorgon blir det en tidig morgon så tänkte bara göra en snabb uppdatering idag.

Rullskidskytte-SM, distans. Regnigt och blåsigt.

Jag hade en plan att åka kontrollerat och stabilt i fyra varv och köra järnet på spurtvarvet. Tyckte jag lyckades bra med den planen. Åkningen kändes ganska bra.

Blåsigt på vallen som sagt och lyckades inte hamna i mitten i ligg. Sköt väl några dåliga skott också men struligt med byiga vindar osv. Ståskyttet fungerade bra, fick vänta på någon vind men satte alla skott utom ett. 2120 var gångbart idag men inget jag är nöjd med oavsett väder.

Jag blev 10:a i tuffast möjliga konkurrens. Mest tack vare att jag sköt bland de bästa. Men ändå. Nöjd med det.

Nöjd med allt utom liggskyttet idag faktiskt. Men ser ändå förbättringspotential, både till morgondagen och framförallt till vintern! Men känslan är att jag har gjort en del bra i sommar och att jag borde fortsätta på samma sätt i höst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0